Khamis, 21 Januari 2010

Warga Baru


Alhamdulillah...20hb januari 2010, lahirlah seorang lagi ahli baru dalam keluarga kami. Seorang putera dengan berat 3.56 kilogram.....



Lahir secara pembedahan lantaran mengikut doktor bayi terlalu besar tapi taklah besar sangat nak dibanding kakaknya yang lahir dengan berat 4.2 kilogram. Mungkin kerana faktor usia ibu dan juga kandungan gula yang tinggi , justeru doktor tidak membenarkan lahir secara normal.


Mulanya agak cuak gak aku suami isteri kerana tak de pengalaman anak-anak lahir secara pembedahan...namun berkat sokongan keluarga dan rakan-rakan, ia kami tempuhi dengan penuh tawakkal..



Lahir di hospital kerajaan dah memang kebiasaan anak-anak ku. Tapi lahir di Hospital Sultan Ismail adalah pengalaman pertama buat aku dan isteri. Alhamdulillah...selesa dan kondusif...meskipun aku terpaksa menapak agak jauh dari parkir.


Hari pertama di wad, aku yang perlu menguruskan beberapa urusan kemasukan wad agak kalut gak....ke hulu dan ke hilir untuk urusan dokumentasi ...akibatnya kaki bengkak tak boleh berjalan. Nasib baik ada pengawal keselamatan yang mesra pelanggan menawarkan kerusi roda. Jadi, berkerusi roda lah aku menuju ke tempat parkir....
Hai....anak punya pasal...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan