Khamis, 7 Januari 2010

ENTAHLAH...MACAM-MACAM...

Alhamdulillah....rezeki Allah bagi dan berkat rezeki anak yg bakal lahir, aku dinaikkan pangkat ke GPK. Rasanya ada gak kekawan yg sama keluar maktab dgn aku yg dah lama jadi GPK..Tahun ni, rezeki aku..dan yg lebih melegakan buat masa ni tak ditukarkan ke sekolah lain. Masa depan, aku tak tahu la...

Malangnya pula...dah tengiang-ngiang di telinga, sindiran-sindiran pedas serta kata-kata sinis yg kadang-kala melukakan perasaan. Almaklum naik pangkat...pada hal aku tak mintak pun pangkat tuu. Pangkat tu pun rezeki Allah dan pihak Kementerian yg proses....rezeki jangan ditolak. Kita hidup berusaha dengan izin Allah untuk mencari rezeki, apabila dah dapat rezeki; takkan lah nak tolak.

Lebih mengguriskan lagi apabila sindiran-sindiran datangnya dari kekawan rapat. Tak tahu lah sindiran sekadar mengusik atau bergurau, namun ia "makan dalam". Belum lagi sindiran dari pihak yang lebih senior yang merasakan lebih layak untuk dahulu naik pangkat...entahlah....kadang-kala bila difikir, lebih baik tak ada pangkat daripada tak ada kawan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan