Rabu, 9 September 2009

PAGOLA...OH...PAGOLA

Fuhhh....dok pening2 nak budget persiapan raya, Bonda membawa berita mengejutkan. Aku tak tahu lah...nak gembira atau berduka...Bonda buat sedikit landskap di halaman rumahnya...letaklah pancuran beserta pagola... cantik! memang cantik....dan duit yg keluar pun cantik..warna-warni...dekat RM4k abis. Dan.....yg jadi mangsa: aku lah....hua...hua...hua... tak banyak pun yg diminta Bonda, setakat menampung yg tak cukup. Tapi....di saat-saat kritikal dan ditambah dengan tiada bonus raya nie...tercekik gak leher nie.



Namun...tergamakkah aku untuk menghampakan harapan orang tua yg banyak menabur budi buat ku. Apalah sangat wang ringgit yg setakat dua tiga K tuu nak dibanding pengorbanan mereka sejak aku dilahirkan lagi?? Lagi pun....berbakti pada orang tua ni, berkat....tambah rezeki. Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan nie.Mudah-mudahan begitulah..... jangan aku terjerut sampai tak bernafas udah. Laa nie, masih boleh bernafas lagi....cuma sesak sikit...
Aku tak mahu mengguriskan hati dn perasaan ke dua orang tua ku lantaran kemewahan dunia. Biarlah ku korbankan kemahuan kemewahan ku, asalkan orang tua ku gembira. Dan.....aku juga berharap isteri dan anak-anak ku turut memahaminya.............



2 ulasan:

  1. salam
    lawa la pergola tuh
    pandai mak nab pilih
    huhuhu
    kirim salam kat mak nab n pak itam
    selamat berpuasa

    BalasPadam
  2. memang cantik.... minat jugalah nak buat camtu..

    BalasPadam